Navigációs menü

Fogyás tölgy patak

2018.05.18.-20. Bakony, Gaja patak

Kirándulások - Május Visszarepültünk az időben — gyerekkorunk úttörőtáborába. Ezt az érzést fokozta a hamisítatlan alumínium tálca és műanyag pohár a vacsoránál.

test elleni küzdelem a fogyás

Csomagjainkat gyorsan letettük a szobákba és elindultunk felfedezni a Bakony egyik leghangulatosabb patakvölgyét. Valóságos kényeztető túrán vettünk részt, álmélkodva ballagtunk a gyorsfolyású patak partján a Gaja völgyi tájvédelmi centrumban.

Igazi romantikus sétát tettünk madárcsicsergéssel, a patak csobogásával kísérve.

Felső-hegy: Szellő keleti dombjának neve. Fenyőerdővel van beültetve.

Átkeltünk egy különleges hídon, amelyet részben a természet ácsolt az egykori Ádám-Éva bükkfából, majd a horgásztó mellett megpihentünk. Ezután meredeken kaptattunk fel a Károlyi kilátóig, majd vadkerítések mellett haladva eljutottunk az Alba-Regia forrásig.

fogyás tölgy patak

Ezután már lefelé mentünk és hamarosan visszaérkeztünk a táborhelyünkre. A 9,5 km-es út után jól esett a finom vacsora, amelyet követően ping-pong bajnokságot tartottunk köszönet érte Horváth Pistának, aki a felszerelést hoztapáran kanasztáztak — páratlanul, hárman….

Tüdőcsúcs 2.

Ahogy felfelé baktattunk, ismét a Gaja patak zubogását hallhattuk, az út másik oldalán pedig sűrű, sötét erdő fái magasodtak. A titokzatos, nehezen megközelíthető szorosból nyílik a sötét üreg. Közel mentünk, amennyire ez lehetséges volt, azután visszafordultunk majd folytattuk utunkat. Jásdon rövid pihenőt tartottunk kávéval, fagyival.

fogyás képeslap

Árnyas fák alatt megpihentünk, ettünk és megkóstoltuk a híres kút vizét ami egy kerti csapból folyt…. Kicsit rövidebb, de rendkívül romantikus úton gyalogoltunk vissza Bakonynánára. Elég izgalmas volt, amikor egy kidőlt egyébként kissé labilis korláttal ellátott fán kellett átkelni a patak felett, ami Fényes Katikának sikerült a legügyesebben.

NE MENJ FUTNI, HA FOGYNI AKARSZ!

Összesen 17,5 km-tettünk meg és kicsit elfáradva értünk vissza a táborba. A Bakony hegyes-völgyes tájai gyönyörűek, az út mentén virágzó bodzabokrokat láthattunk, a falvakban pedig pünkösdi rózsa, rózsa és írisz egyszerre pompázott.

fogyás tölgy patak

Rövid pihenő után ismét fogyás tölgy patak ültünk és elindultunk Mórra megtekinteni a Bozóky pincészetet és bormúzeumot. Gyönyörű, gondozott kertből nyílt a pincészet, amely a rendszerváltás után indult a Bozóky család vállalkozásaként. A rendkívül lelkes és elhivatott vendéglátó hölgy bemutatta a borkészítés régi eszközeit, a hatalmas pincét és elmagyarázta a borkóstolás íratlan szabályait.

A legérdekesebb az volt, amikor a vendéglátó hölgy elmagyarázta, hogyan befolyásolja az elfogyasztott étel a bor ízét, zamatát pl. Olyan kellemesen éreztük magunkat, hogy három órát töltöttünk ott.

Account Options

Jó hangulatban tértünk vissza a táborba, ahol hamarosan aludni tértünk. A harmadik napon, vasárnap kissé fáradtan ébredtünk, de nem állt előttünk hosszú túrázás.

Viszonylag korán indultunk a Vértes felé. Első úti célunk a tatárjárás után épült Csókakő vára volt, amelynek rendkívüli stratégiai jelentőséggel rendelkezett. Számunkra már nem jelentett nehézséget felsétálni a méter magasan levő várromhoz, fogyás tölgy patak elérve felkapaszkodhattunk a várfokra is.

A kocsányos tölgy lett Az év fája

Csodálatos panoráma tárult elénk. A bátrabbak meredek lépcsőn ereszkedtek nyugalom fogyás la mesa a parkolóig, utána pedig elindultunk Fehérvárcsurgóra, az utolsó úti célunk felé. Fehérvárcsurgón a nagy múltú Károlyi család őseiket Kund vezérig vezetik vissza kastélyát tekintettük meg. Először az arborétumnak megfelelő parkban sétáltunk, ahol éves fenyők, hársak, tölgyek találhatók, a tóban pedig káprázatos vízililiomok.

TERÁPIÁS TÚRA AZ ILONA-VÖLGYI VÍZESÉSHEZ

Megtekintettük a kápolnáját, a könyvtárszobákat, báltermeket és a konferenciatermet. Álmélkodtunk korszerű központi fűtés-rendszerén, ami már akkor igazán kényelmes életet biztosított.

A padlástérben két nagyon érdekes témájú, hatalmas, 3m×9m-es festmény volt látható. Ezután még felkerestük a víztározót, amit előzőnap a hegytetőről többször láttunk és ahol horgászok, kutyások és gyerekek vették birtokba a partot. Végezetül elbúcsúztunk egymástól és 15 óra körül már Budapesten voltunk.