Intervallum edzés elméletben és gyakorlatban

Hit és zsírégetés, Intervallum edzés - a legjobb zsírégető edzés?

A leghatékonyabb tréning a magas intenzitású intervall edzés Szentgyorgyi Romeo Edzés, Intenset, No comments Ebben a blogbejegyzésben olyasmivel szeretnélek megismertetni, ami fenekestül forgatta fel az edzésről, a hatékonyságról alkotott nézeteket. A fogyás, fogyókúra, zsírégetés mindig is központi kérdés, de a módszerek időről időre változnak. Az intervallum-edzés is komoly áttörés volt a monoton kardiókhoz képest, de aztán, ahogy az egész egy rendszerré formálódott, az átrendezte az összes eddigi elképzelést, lerombolta a régi dogmákat.

Zsírégetés és a kardió edzés: biztos jó úton jársz?

Könnyen találkozhattál magazinokban, neten a módszerrel, vagy még inkább a rövidítésével: HIIT — High Intensity Interval Training: azaz magas intenzitású intervall szakaszos edzés. Talán a legdivatosabb irányzat jelen pillanatban, és az a szerencsés helyzet állt elő, hogy nem csak divatos, hanem brutálisan hatékony.

hit és zsírégetés súlyok felhasználásával zsírégetésre

Maga a módszer viszont nem új, a futóatléták rendszeresen végezték, az intervall futás alap volt nekik. De a küzdősportosok is előszeretettel használták a felkészüléseik során. Náluk igazán nem babra megy a játék, az erőn kívül az állóképesség is kulcs a győzelemhez, ráadásul mindez időre: nekik titkos fegyverként a HIIT edzésterv ott figyelt.

hit és zsírégetés a fogyás okai kipróbálás nélkül

Szóval mi is az intervall edzés igazán? Egyszerűen megfogalmazva magas inzenzitású szakaszok ahol erősen megnyomod a gyakorlatokat váltakoznak rövid pihenőkkel.

Tehát a HIIT egy módszer, nem egy bizonyos gyakorlatfajta.

A megoldás a HIIT edzés! Létezhet olyan ok, ami miatt nem próbálnátok ki a HIIT edzést?

Nincs a futás, úszás, gimnasztika mellett HIIT. Többféle elnevezéssel is találkozhatsz, intervallum edzés vagy tréning, köredzés, metabolikus edzés, High Intensity Training azaz HIT edzés vagy teljesen az erre a módszerre alapozó crossfit.

3 gyakorlat a gyors edzésért

És miért lett ennyire felkapott az intervallum edzés? A válasz egyszerű: mert hatékony.

zsírszövet zsírégetése

A legtöbben nem ketrecharcosként törnek babérokra, hanem szeretnének jól kinézni, lefogyni, izmosodni. Régebben a kutatások, mérések csak a profi sportolókra koncentráltak, mára viszont megváltozott a világ, és bárki számára elérhetőek a legújabb módszerek, eredmények. Évtizedes tézisek dőlnek meg, nekem annak idején az egyetemen azt tanították: a legjobb zsírégetés a hosszan tartó, alacsony intenzitású, egyenletes munkavégzés.

hit és zsírégetés fogyás ocd

Ezt is hirdették mindenhol, ennek jegyében kocogtak órákon át a háztömb körül kezdődő sörhassal és karfiolosodó combbal jobb sorsra érdemes szomszédaink.

Kinek van erre ideje manapság? És itt nemcsak az idő, hanem hit és zsírégetés lassan, nehézkesen leadott kilók, a döcögő fogyókúra, az unalomig rótt háztömb körök is ez ellen a módszer ellen szólnak.

5 gyors HIIT edzés kezdőknek

És itt lép be a képbe a HIIT edzés — a jelenleg ismert leghatékonyabb zsírégető, izomépítő módszer. Nem a monoton aerob, nem a tüdődet-köpöd-ki kardió, ami leggyorsabban vezet zsírvesztéshez, hanem rövid, intenzív edzések.

  1. H.I.T. edzés - Fogyókúra | Femina
  2. Alultápláltságot jelent.
  3. Intervallum edzés - a legjobb zsírégető edzés?
  4. 8 hetes HIIT edzés a hatékonyabb zsírégetéshez - GymBeam Blog
  5. Holló baxter fogyás

És ha még egy megfelelő diéta mint például az Intenset diéta is része a tervnek, akkor a változás elképesztő. Mitől hatékony ennyire a HIIT?

1 fogyás kiegészítő

Ahogy feljebb írtam, a HIIT edzésterv lényege a kövér modell lefogy erőbedobással végzett, nagyon megtolt, de nem túl hosszú edzéskörök, közbeiktatott rövid pihenőkkel.

Annyira kimerítik az izmokat, hogy a szervezet regenerálódása még az edzés után bő 24 órával is rengeteg energiát emészt fel — már rég a kanapén nyöszörögsz, a szervezeted pedig még mindig őrült módjára szedi atomjaira a zsírdepókat, hogy az izmok glikogén raktárát pótolja: magyarul fogysz, pedig csak heversz ott. Hogy visszaállítsa az alapállapotot, a testünk ahhoz is energiát használ fel.

A testhőmérséklet, pulzus rendezése után következnek az energiaraktárak: a szervezet előbányássza a rosszabb időkre, hasra-fenékre eltett, jó kis szaftos zsírocskát, és gyorsan hozzáférhető szénhidráttá, glikogénné alakítja, amit viszont az izmokban tárol, hogy a következő edzésnél az izomsejteknek legyen mihez nyúlni a most elhasznált helyett.

Ez történik, mikor az edzés után még egy nappal is pörög az anyagcseréd, és ettől nézel ki sokkal jobban. Annyi helyen látok leírva égbekiáltó hülyeségeket, hogy érdemes ezt kicsit körbejárni.

Ahhoz hogy éljünk, mozogjunk, egyáltalán lélegezzünk, energiára van szüksége a szervezetünknek. hit és zsírégetés

Íme egy HIIT edzésterv

Ezt szénhidrátból, zsírból és fehérjéből nyerhetjük: ez a három forrás egyszerre hit és zsírégetés jelen és egyszerre is használódik. Ezek hit és zsírégetés folyamatok egyszerre zajlanak, azonban az arányuk egyáltalán nem mindegy. Az hit és zsírégetés, legkönnyebben elérhető forrás a szénhidrát.

hit és zsírégetés

Ehhez nyúl először a szervezet, de mellette — igaz, elenyésző mennyiségben — fehérjét és zsírt is használ. Nem sokat, de használ! Ahogy az idő halad, úgy az arány változni kezd: logikus, hisz ha fogyni kezd a könnyen elérhető szénhidrát, jöhet hit és zsírégetés zsír nagyobb arányú bontása: de ehhez legalább perc kell. És ha még tovább tart az edzés és az energiaigény, sorra kerülnek a fehérjék, azaz az izmok is.

Kapcsolódó cikkek

Gondolj csak egy maraton-futóra, milyen alkata van? Nemhogy zsírként raktározott energia nincs rajta, de izom se nagyon, mert ilyen terhelésnél abból is jelentős mennyiséget éget a szervezet.

  • Alultápláltságot jelent.
  • Amikor nagyon elfoglalt vagy, gyors, hatékony edzésmódszert szeretnél, hogy fitten tartsd magad, akkor próbáld ki a HIIT-et!
  • 5 gyors HIIT edzés kezdőknek | Well&fit
  • Hiit és Intervallum tréning mesterfogások kezdőknek és haladóknak
  • Zsírégetés és a kardió edzés: biztos jó úton jársz?

És miért érdekes ez? Noha fehérje felhasználás — ezáltal az izom leépülés — mindenképpen bekövetkezik az edzés során, de az aránya az edzés elején nagyon alacsony.

Intervallum edzés - a legjobb zsírégető edzés?

Vagyis egy rövid, de intenzív edzés esetén ez jóval kisebb mértékű, mint az órákig tartó terhelés esetén. És ha megfelelő mennyiségű fehérjét hit és zsírégetés állandó hányás fogyás az izomépítés jóval meghaladja a bontást, azaz szép kerek, definiált izmaid alakulnak ki.

Emellett változatos, nem hagyod abba csak azért, mert szét unod magad.