Időszakos koplalás - jótanácsok kezdőknek

Fogyni a kihagyás révén

Mi a helyzet a böjtökkel?

Van, aki azért csinálja, mert fogyni akar, mások az egészségi állapotukon szeretnének javítani, de akadnak olyanok is szép számmal, akik egyszerűen az egészséges életmód részének tekintik, hogy időnként böjtölnek. A Google adatkezelési elvei Számtalan tanulmány igazolja, hogy az IF rendkívül jó hatással van mind a testi, mind a mentális egészségünkre, sőt, lehet, hogy még az életünket is meghosszabbítja.

hogy gyermeke lefogyjon súlycsökkenés puffadás

Az alábbi cikkünk azoknak szól, akik most kezdték, vagy most fogják elkezdeni az időnkénti böjtölést. Mi az időszakos koplalás IF? Vagyis az IF-nél nem az a fontos, hogy milyen ételeket fogyasztunk, hanem hogy mikor fogyasztjuk őket. Tehát nem a szó hagyományos értelmében vett "diétáról", inkább egyfajta "étkezési stílusról" van szó. A két legelterjedtebb IF-módszer a napi 16 órás, illetve a heti kétszer 24 órás böjt.

Ezek a leggyakoribb diétás tévhitek!

Tudnunk kell, hogy az ember az evolúciója során sokat koplalt. Vagy azért, mert nem jutott elegendő táplálékhoz, vagy azért, mert betartotta a vallása kereszténység, iszlám, buddhizmus böjtöléssel kapcsolatos előírásait.

Gondoljuk csak meg: vadászó-gyűjtögető őseink nem jártak szupermarketbe, hűtőszekrényük sem volt, ennivalót viszont nem mindig találtak, ezért aztán gyakran éheztek, szervezetük pedig idővel alkalmazkodott az akár hosszabb ideig tartó koplaláshoz is.

fogyni a kihagyás révén

Úgyhogy nem túlzás azt állítani, hogy időnként böjtölni sokkal "természetesebb", mint naponta háromszor-négyszer enni. Összefoglalva: Az időszakos koplalás IF olyan táplálkozási sémát jelöl, amelynek során az evési és a koplalási periódusok ciklikusan váltják egymást.

Az IF napjainkban nagy népszerűségnek örvend az fogyni hírlevél emberek körében. Hogyan fogjunk hozzá? Az időszakos böjtölés elterjedt táplálkozási modell, amelynek sokféle változata ismert, azonban közös bennük, hogy fogyni a kihagyás révén napot vagy a hetet "evési" illetve "koplalási" ciklusokra osztja, ahol az utóbbiban csak nagyon keveset, vagy egyáltalán nem szabad enni.

Evés-nem evés- evés-modell: Ennél a módszernél az ember heti egy vagy két alkalommal 24 órán keresztül koplal, például egyik vacsorától a következő vacsoráig nem vesz magához ételt. Az diéta: Lényege, hogy a hét két nem egymást követő napján csak napit kalóriát fogyasztunk, míg a többi 5 napon normálisan étkezünk.

  • Így fogytam én - Amanda A cikk megjelenési deje:
  • Diétás tévhitek | Miért nem fogyunk le a light ételektől? (1.)

A cég összes kedvezményes terméke itt tekinthető meg Mindhárom módszerrel fogyhatunk is, hiszen a szokásosnál kevesebb kalóriát veszünk magunkhoz, hacsak kompenzálásképpen az evési periódusokban fogyni a kihagyás révén esszük halálra magunkat.

Összefoglalva: Az időszakos koplalásnak több módja van, de közös bennük, hogy a napot vagy a hetet "evési periódusokra" illetve " koplalási periódusokra" osztja fel. Milyen hatással van az időszakos koplalás a sejtjeinkre, illetve a hormonháztartásunkra?

Koplalás hatására mind a sejtek, mind pedig a molekulák szintjén számos változás következik be szervezetünkben. Például a zsírtartalékok könnyebb felhasználhatósága érdekében megváltozik a hormonháztartásunk, de fontos sejtregenerálódási folyamatok is beindulnak a testünkben, fogyni a kihagyás révén változások következnek be a génexpresszióban, vagyis a genetikai anyag különböző tulajdonságok formájában történő megjelenésében.

Az alábbiakban összefoglaljukmi mindenre hat pozitívan a koplalás. Növekedési hormon HGH : A növekedési hormon szintje ugrásszerűen, akár ötszörösére is megnő, ami többek közt zsírcsökkenéshez, illetve izomtömeg növekedéshez vezet 4, 5, 6, 7. Inzulin: Az inzulinérzékenység javul, az inzulinszint drámaian csökken, az alacsonyabb inzulinszint pedig a felhalmozott testháj könnyebb felhasználhatóságát eredményezi 8.

Sejtregenerálódás: Koplalás hatására szervezetünkben sejtregenerálódási folyamatok indulnak el, beleértve az fogyni a kihagyás révén, melynek során a sejtek lebontják, illetve eltávolítják a sejten belüli elöregedett és diszfunkcionálissá vált proteineket 9, 10 Génexpresszió: Változás következik be a betegségekkel szembeni jobb 21 fogyás képességért, illetve a hosszú életért felelős gének működésében 11, Nos, ezek azok a hormonháztartásban, sejtműködésben, illetve génexpresszióban bekövetkező pozitív változások, amelyek az időszakos koplalást olyan egészségessé teszik.

Téma: Életmód Önnek is mondták már, hogy ha sokat sportol, azt eszik, amit csak megkíván? És azt, hogy a diéta ideje alatt nem ehet szénhidrátot? Az ilyen, és ehhez hasonló diétás tévhiteket szeretnénk eloszlatni.

Összefoglalva: Koplalás hatására megemelkedik a növekedési hormon szintünk, csökken az inzulinszintünk, változik a génexpresszió, és fontos sejtregenerálódási folyamatok indulnak el. Az időszakos koplalással hatékonyan csökkenthetjük a testsúlyunkat " A legtöbb ember azért próbálja ki a fogyni a kihagyás révén, mert fogyni szeretne Ugyanis azáltal, hogy kevesebbszer eszünk, automatikusan kevesebb kalóriát veszünk magunkhoz.

Ráadásul az időszakos koplalás olyan változásokat idéz elő a hormonháztartásunkban, amelyek szintén kedveznek a testsúlycsökkenésnek. Például az alacsonyabb inzulinszinten és magasabb növekedési hormon szinten túl az IF a norepinefrin vagy noradrenalin nevű zsírégető hormon termelődését is fokozza.

Gyakori kérdések – Forever F.I.T program | C9 – F15 – V5

Azáltal, hogy segít kevesebbet enni alacsonyabb kalória bevitel és több zsírt elégetni magasabb kalória leadásaz időszakos böjtölés szinte szükségszerűen testsúlycsökkenéshez vezet. Számtalan tanulmány szól arról, hogy az IF tényleg hatékony módszer a fogyni vágyók számára.

Arra is vannak már bizonyítékok, hogy az időszakos koplalás kevésbé vezet az izmok leépüléséhez, mint a más fogyókúrák által javasolt folyamatos kalóriamegvonás De ne felejtsük el, hogy a módszer azon alapul, hogy segít összességében kevesebb kalóriát magunkhoz venni. Tehát ha fogyni a kihagyás révén evési periódusokban falni kezdünk, akkor nem fog csökkenni a testsúlyunk.

Hogyan kell fogyni tini 17

Összefoglalva: Az időszakos koplalás egyrészt felgyorsítja az anyagcserét, másrészt segít kevesebbet enni, így igen hatékony módszernek mondható a fölösleges kilók, különösen a hasi háj ellen vívott küzdelemben. Az IF egészségre gyakorolt jótékony hatásai Az időszakos böjtöléssel kapcsolatban számos vizsgálati eredmény áll rendelkezésünkre, a módszert állatokon és embereken is kipróbálták már, és az eredmény az, hogy az IF mind a testsúlyunk kordában tartása, mind pedig testi-lelki egészségünk megőrzése szempontjából számos előnnyel jár.

Fogyni a kihagyás révén az is lehet, hogy fogyni a kihagyás révén rendszeresen gyakorolja, hosszabb életű lesz a földön. A cég összes kedvezményes terméke itt tekinthető meg Íme az időszakos koplalás néhány előnyös egészségügyi hatása: Súlycsökkenés: Mint említettük, az időszakos böjtölés segít a fogyásban, illetve segít megszabadulni a hasi hájaktól, anélkül, hogy különösképpen számolnunk kellene az elfogyasztott kalóriákat 1, Gyulladás: Egyes vizsgálatok szerint az időszakos koplalás a gyulladás markereket is csökkenti, márpedig sok krónikus betegség éppen a szervezetben zajló gyulladásos folyamatok miatt alakul ki 17, 18, Fogyni a kihagyás révén egészsége: Az időszakos koplalás hatására fogyni férfiak a ultra vékony LDL koleszterin, illetve triglicerid szintje, javulnak a test gyulladás markerei, csökken a vércukorszint és az inzulinrezisztencia, amelyeknek mind kulcsszerepük van a szív fogyni a kihagyás révén szempontjából.

Rák: Állatokon végzett vizsgálatok arra utalnak, hogy az időszakos koplalásnak rákmegelőző hatása is van 22, 23, 24, Agyunk egészsége: Az IF növeli fogyni a kihagyás révén BDNF névre hallgató agyi hormon szintjét, elősegíti új idegsejtek növekedését 26, 27, 28és valószínűleg az Alzheimer-kór ellen is véd Lassítja az öregedést: Patkánykísérletekben már sikerült bizonyítani, hogy az IF meghosszabbítja az életet.

Az igazság kedvéért azért meg kell jegyeznünk, hogy az IF-fel kapcsolatos kutatások egyelőre gyerekcipőben járnak. A kísérletek egy részénél fogyni a kihagyás révén túl kicsi volt a minta, vagy túl rövid volt a megfigyelési idő, vagy egyelőre még csak állatokon sikerült őket elvégezni.

fogyni a kihagyás révén

A legtöbb hipotézis bizonyításához további humán vizsgálatokra van szükség Összefoglalva: Az időszakos koplalás számos módon járul hozzá testi-lelki egészségünk megőrzéséhez. Csökkenti a testsúlyunkat, segít megelőzni a 2.

  • A szakterület egyik legismertebb kutatója, Krista A.
  • Béres Alexandra - Archívum - Így fogytam én - Amanda

Az időszakos koplalással könnyebb egészségesen élni Egészségesen táplálkozni nem nehéz, de mindig egészségesen táplálkozni rendkívüli elszántságot igényel. Sokak számára riasztó lehet, hogy az egészséges étrend megtervezése és elkészítése mennyi macerával jár.

Mondjuk te nem írtál adatokat, így nem tudjuk, mekkora és hány kiló vagy, de akkor se értem. Körülöttem 80 mellbőségű lányok fogyni akarnak belőle, én meg virítok mellettük 85c-vel. S nem akarok belőle fogyni, pedig fogok, mert van egy kis felesleg, amit épp adok le. Egy napi g-os diétával fogyni fogsz, főleg, ha heti 3X aerob edzést is végzel.

A cég összes kedvezményes terméke itt tekinthető meg Annak viszont, aki az időszakos koplalást választja, eleve kevesebb étkezést kell megterveznie, kevesebbet kell főznie és mosogatnia. Ezért aztán az IF különösen népszerű a nagyon elfoglalt emberek körében, mivel az időszakos koplalás nemcsak az egészség megőrzésében segít, hanem a hétköznapi életet is megkönnyíti.

Összefoglalva: Az időszakos böjtölés egyik nagy előnye, hogy könnyebbé teszi az egészséges táplálkozást, hiszen kevesebb étkezés kevesebb vásárlással, főzéssel és mosogatással jár. Vannak, akiknek csínján kell bánniuk az időszakos koplalással, másoknak meg egyáltalán nem fogyni a kihagyás révén belevágni Az IF nem való mindenkinek. Aki kórosan sovány, vagy élete során szenvedett már valamilyen evészavarban, az feltétlenül kérje ki szakember véleményét, mielőtt megpróbál eszerint a modell szerint táplálkozni, mert elképzelhető, hogy az ő számára az IF kifejezetten ártalmas.

Nők is koplalhatnak? Vannak jelek, amik arra utalnak, hogy a nők esetében az időszakos koplalás nem olyan egészséges, mint férfiaknál.

Miért NEM fogyok? - Tanácsok fogyni vágyóknak 13. rész

Az egyik vizsgálatból például az derül ki, hogy míg az IF férfiaknál fokozza az inzulinérzékenységet, addig nőknél rosszabb vércukor értékeket eredményez Bár humán vizsgálati eredmények még nem állnak rendelkezésre, patkánykísérletek arra utalnak, hogy az időszakos éhezés nőstény patkányok esetében kóros soványságot, maszkulinalizálódást és meddőséget eredményezhet, illetve a peteérés elmaradásához vezethet 34, Ismerünk olyan eseteket, hogy nőknek az időszakos koplalás következtében elmaradt a menstruációjuk, és csak akkor normalizálódott újra, mikor felhagytak vele.

Ezért azt javasoljuk, hogy a nők legyenek óvatosak az időszakos koplalással.

Ketogén Diéta - Minden, amit tudni érdemes róla

Próbálják ki, és ha bármilyen rendellenességet tapasztalnak, például elmarad a menstruációjuk, akkor azonnal hagyják abba. Nem javasoljuk a módszert terhes nőknek és szoptató kismamáknak sem Összefoglalva: Kórosan sovány vagy evési zavarral küzdő személyek ne koplaljanak. A nők pedig általában is legyenek óvatosak az időszakos böjtöléssel, amely az ő esetükben akár ártalmas is lehet. Mennyire biztonságos az IF, és vannak-e mellékhatásai? A koplalás fő mellékhatása az éhségérzet.

De az is előfordul, hogy valaki a koplalástól fizikai gyengeséget érez, vagy azt tapasztalja, hogy az agya nem működik úgy, ahogy kellene.

Ezek a tünetek idővel minden valószínűség szerint elmúlnak, hiszen a szervezet hozzászokik az új étkezési modellhez. Ám ha Ön valamilyen betegségben szenved, akkor feltétlenül konzultáljon orvossal, mielőtt elkezd böjtölni. Ez különösen fontos, ha az alábbiak bármelyike fennáll Önnél: Cukorbetegség.